mandag 5. mars 2012

Mars!

Da var vi kommet til mars gitt... Og det vil faktisk si at jeg har gjennomført 2mnd med trening! Jeg må jo innrømme at jeg er godt fornøyd med egen innsats, selvom jeg innimellom lar meg friste av litt godt... Jeg får skylde på at jeg ammer ;)

I dag testet jeg ut en intensivtime, 45min med bånn gass hele tiden. "pausen" vi hadde var hurtig kadens, og alle som har syklet litt vet jo hva det gjør med pulsen.
Etter denne timen, så sa instruktøren noen kloke ord som jeg velger å ta veldig til meg etter 2 mnd;

Man tror ikke at man kommer i form når man er på spinning, men for hver gang så blir man bittelitt sterkere, og strammer skruen bittelitt hardere enn forrige økt. På den måten så blir man jo litt sprekere.

Og det han sier er jo veldig sant. Jeg har vært litt pessimist til fremgangen innimellom, for dette her er første gang i mitt liv jeg faktisk aktivt jobber for å nå en vekt, og for å komme meg i form. Jeg har alltid vært tynn og hatt en livsstil som har gitt meg kondisjon "gratis". Med to barn, skole og jobb, så er det ingenting som kommer gratis lenger. Men når jeg tenker over det, og tør å gi meg selv litt cred, så har jeg jo faktisk gått ned 0,5kg i uken, noe som er anbefalt for at det skal være langvarig. Jeg har gått ned 5cm i livvidde, og jeg har fått bedre kondisjon, det må jeg jo ha fått ;)
Så hvis jeg fortsetter med det her, så skal jeg i teorien nå vektmålet mitt om rundt 12 uker, altså cirka 21.mai... Det skal bli veldig spennende å se om det holder. Og nå har jeg jo satt datoen... Nei pokker heller, dette skal jeg klare! Og 21.mai er jo også uken før Vestfold Rundt. Blir en slitsom, men morsom vår. Snart er det sykkelvær ute også :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar