tirsdag 27. desember 2011

Prosjekt kake

Jeg har funnet ut at jeg skal bake minsten sin dåpskake selv, og for å få til det så må jeg jo øve litt... Så i dag har jeg lagd forsøkskake nr 1, kake 1.0 :P
Jeg har aldri vært noe god på sjokoladekake, så jeg må øve på helt basic ting. Fikk nå lagd en langpannekake, som i følge mannen smakte bra. Delte kaken i to, la den dobbelt med et lag sjokoladesmørkrem mellom. Brukte samme smørkrem under mmflokket også. Mmf gikk ganske greit å jobbe med, spesielt den hvite delen. Så kom den delen med konditorfarge, og da kom det non gloser som ikke egner seg her... Det ble bare klin uansett, og hvis jeg brukte melis for at den ikke skulle bli klissete, så fikk den ikke den fargen jeg ønsket.. GRRR!
men, til slutt så fant jeg en løsning, og fikk på pynten. Lagde en enkel "pakkekake" og resultatet ble slik:



Til å være første gang så er jeg egentlig litt fornøyd, men må øve enda mer før dåpskake ja!

Har ikke bare lagd kake i dag heller, har vært på tur med mann og barn. Geocaching ga mersmak, så vi har vært ute på tur og funnet 4 cacher til. En fin aktivitet det der, og greit for kroppen å få kommet seg litt ut og. Det er ikke så mye trening, men litt aktivitet er bedre enn sofaen.

Har også vært på middag hos et vennepar, og spist indrefilet av elg. NAM! Denne herremannen vet hva han driver med altså. Flere av middagene jeg har spist der er noe av det bedre jeg har smakt, inkludert restaurantmiddager. Får se om det blir en teningsøkt i morgen, eller ihvertfall torsdag, så man kan få fortsatt kampen mot magen etter 2 graviditeter.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar