fredag 23. desember 2011

Så gjør vi så

når vi vasker vårt gulv...
Lille julaften i dag, og her er det jul for fullt. Vi har fått inn og pyntet juletre, vasket og ryddet, pyntet og pakket gaver. Det er noe helt annet med jul når man har barn selv gitt. Det er veldig kos å kunne lage jul for noen andre :) Mathilde skjønner ikke så mye av julen ennå, men noe skjønner hun jo. Og pakkene kommer hun garantert til å skjønne ;)
Siden min bedre halvdel jobber kveldsvakt i dag, så er alt klart her allerede. Jeg har vært på den tradisjonelle julelunsjen på jobben, og nå koser jeg meg hjemme med våre to små jenter.
Gleder meg utrolig mye til julematen i morgen, da får trening være trening. Jul er jul, så enkelt er det! Her i huset spiser vi ribbe på julaften, med alt av tilbehør. Det er ikke jul uten ribbe. Heldigvis er min far (som vi skal til i morgen) en reser på å lage ribbe.

Hva trening angår, så har jeg som sagt pause nå i julehelgen, siden denne bedre halvdelen jobber turnus. Vi får trå til i romjulen istede. Men tenkte å skrive litt om hva dette programmet jeg fikk innebærer;
Oppvarmingen blir det jeg velger selv, sykle, løpe, elipse eller ro. Greit å ha litt å velge mellom, kondisjonstrening på treningsstudio er ikke veldig moro. Liker best å sykle, men da utendørs. Så langt har jeg holdt meg til terrengsykling, men på nyåret så blir det også landeveissykkel på meg. Litt skeptisk til å skulle holde meg oppe på så utrolig tynne dekk, men klarer de å holde Thor Hushovd og gutta oppe, så bør de vel holde meg også...

Tilbake til treningen... Etter oppvarming er det styrketrening som står for tur. Skal ha en runde på skråmusklene på magen, en runde med nedtrekk, og en runde med biceps og triceps.Ikke så ille i seg selv, det skal jeg overleve. Jeg er mer skeptisk til de to neste øvelsene. Den ene er å stå i ferdigstilling med bena i slynge. Pga operasjon i hånleddet blir det på albuene for min del. Så når jeg står der, skal jeg krabbe meg bakover 2-3 steg, for så å krabbe fremover igjen. Det er sykt tungt! Det tar resten av magemusklene, litt støttemusklatur og sikkert endel jeg ikke aner, men som jeg garantert får kjenne. Og siste øvelsen er å ligge på ryggen, med bena på en ball. Hoftene skal presses opp, så alt fra skuldrene til knærna er helt rette. Så skal jeg bruke bena og rulle ballen inn mot rumpa. Denne øvelsen er også hinsides tung, og tar alt som er av muskler i bena, og ganske mye av rumpemusklene også. Skal bli spennende å se progresjonen etterhvert, enn så lenge er disse to øvelsene utrolig tunge, men håper at det skal bli litt lettere når jeg har vært gjennom programmet noen ganger. Moro er det ihvertfall, selvom det ikke akkurat den tanken som er i hodet når jeg ligger der og kjenner musklene brenne...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar