fredag 27. januar 2012

Fredagstrim

I dag har jeg hatt en skikkelig treningsøkt.  Hadde masse krutt i bena, som forsvant i løpet av spinningtimen. Var vikar i dag, men denne gangen var det en jeg likte! Hun ga skikkelig gass selv, fikk motivert på de riktige stedene, og det var ordentlig gøy å kjøre seg fullt ut. Når man føler at man skuffer instruktøren ved å ikke gi bånn gass, så vil jeg anta at de gjør en god jobb :)

Fikk tid til litt flere observasjoner i dag, og jeg lar meg stadig vekk fascinere over hvordan folk sykler! Altså, når man sykler, så skal man bruke bena. Overkroppen skal i mindre grad være i bevegelse utover det som blir naturlig pga bena sin aktivitet. Derfor er det ganske vanskelig å ikke trekke på smilebåndet når man ser på folk som enten hopper på sykkelsetet fordi man har for lite motstand på, eller de som vagger frem og tilbake på sykkelsete. Er det en ting som er drepen for bekkenet så er det nettopp det å vagge frem og tilbake slik.

Noe annet jeg stusser på, det er hvor stor andel av de som er på spinning som har styret sitt i albuehøyde. Hvis det er noen tvil om hva jeg mener, så er det slik som man blir sittende på en bestemorsykkel...

Bildet er lånt fra http://boxbike.no/webyep-system/data/2-5-gl-Image_Gallery-8149.jpg


Men, de får sykle som de vil, for min del blir det moro med litt underholdning :) 

I helgen er det treningsfri, før vi slår til igjen på mandag med nye spinningtimer. Blir litt aktivitet uansett antar jeg, må ut å leke med denne lille søte 2-åringen som har energi nok til minst 20 personer.

God helg!

1 kommentar:

  1. Har du fått deg noe mer sykkelutstyr i det siste eller?

    SvarSlett