mandag 16. januar 2012

Ukens første økt

Fikk kommet meg på spinning i dag, til tross for at jeg var alene. (mannen var på jobb)
Var en fin økt, en instruktør som hadde mye fokus på riktig teknikk og sittestilling, noe som er viktig når man skal sitte mer enn en spinningtime på sykkelen. Mange har, inkludert meg selv, lett for å heise skuldrene, noe som er pyton over lengere tid. En ting er at man blir veldig sliten der og da, en annen er dagene som kommer etterpå... Hadde en økt for et par uke siden der jeg glemte skuldrene, og det førte til at jeg ikke kunne snu hodet til siden i en drøy uke. Hipp hurra for det... Kan bare skylde på meg selv, men det er så utrolig kjedelig. Og når jeg ble sånn etter en økt, så tør jeg ikke tenke på hvordan det er hvis man glemmer det under et ritt eller treningsøkt som går over flere timer. Godt å få innarbeidet gode rutiner med en gang, selvom man sitter innendørs.

Måtte jobbe litt med motivasjonen min i dag og... Halvveis i et drag tok jeg meg selv i å tenke; hvorfor gjør jeg det her så tungt, når jeg kan ha det lettere og slippe slitet? Heldigvis tok fornuften over, og minte meg på Holmestrandsbakkene, Åsgårdstrandbakkene, Gunnerødbrekka og diverse andre bakker som jeg VET blir tunge når man skal bevege seg ut etterhvert. Og ikke minst følelsen av å ha gjort en god innsats når man trener, følelsen når man er ferdig, den er gull verdt, og det er det som dro meg i dag. Ikke lett å motivere seg selv, men jeg klarte det, og fikk tråkket på. Siste drag før makspuls klarte jeg så vidt å råkke rundt, var mør i bena. Det er da man er glad for at man sitter inne, og man slipper å sykle hjem... Vinteren er en fin tid til å trene kondisjon på inne, så har man litt mer å gå på når man kommer ut igjen.

Ellers håper jeg på to økter til denne uken, en på onsdag og en på fredag. Og så vidt jeg vet akkurat nå, så bør det la seg gjennomføre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar